M

Close

ιη’   Καταστροφή τοῦ ναοῦ τοῦ Διονύσου

            Τήν τετάρτην ἡμέραν ἐξήλθομεν ἐκ τῆς οἰκίας ἐκείνης εἰς τήν ἀγοράν, ἔνθα συνήχθησαν πολλοί καί ἐδιδάσκοντο ὑπό τοῦ Ἰωάννου· γνωρίσας δέ οὗτος ὅτι οἱ εἰδωλολάτραι κατ’ ἐκείνην τήν ἡμέραν ἐτέλουν μεγάλην ἑορτήν τοῦ θεοῦ των Διονύσου, ἐλθών πλησίον τοῦ ναοῦ αὐτῶν ἐστάθη ἐκεῖ διδάσκων τόν λαόν εὐαγγελιζόμενος τήν εἰς τόν Θεόν ἐπιστροφήν καί μετάνοιαν καί τήν εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν πίστιν, λέγων συγχρόνως πρός αὐτούς· «Ὦ ἄνθρωποι, ἀφοῦ ἐπλάσθητε κατ’ εἰκόνα Θεοῦ καί ἐτιμήθητε μέ λόγον, δέν πρέπει νά φαίνεσθε καί τῶν ἀλόγων ζῴων ἀλογώτεροι, ρυπαρώτερον ἐκείνων βίον διάγοντες, καί διά τῆς αἰσχρᾶς σας πολιτείας νά ἀτιμάζητε τόν ἑαυτόν σας καί νά νοθεύητε τούς ὄρους τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως». Ταῦτα δέ καί ἄλλα πολλά τοιαῦτα λέγοντος τοῦ Ἰωάννου πρός τόν λαόν, ἦλθον ἐκεῖ οἱ ἱερεῖς τοῦ Διονύσιου, λέγοντες πρός αὐτόν· «Φύγε ἀπ’ ἐδῶ καί μήν κάμνῃς σύγχυσιν, ἐμποδίζων τήν ἑορτήν ἡμῶν καί τήν τελετήν τοῦ θεοῦ Διονύσου». Ὁ δέ Ἰωάννης οὐδόλως προσεῖχεν εἰς τούς λόγους αὐτῶν, ἀλλά περισσότερον ἐδίδασκε τόν λαόν νά ἀπομακρύνηται ἀπό τήν σατανικήν ἐκείνην συνήθειαν καί λατρείαν· διότι ἐπεκράτει εἰς τόν εἰδωλικόν ἐκεῖνον ναόν μία ἄτακτος καί ἀκάθαρτος παράδοσις, καί προσέφερον θύματα φαγητά καί ποτά πολλά· εἰσερχόμενοι δέ ἄνδρες καί γυναῖκες χωρίς παιδιά, ἀφοῦ ἔτρωγον καί ἔπινον, ἔκλειον εἶτα τάς θύρας τοῦ ναοῦ καί συνεφθείροντο διαπράττοντες πᾶν εἶδος αἰσχρᾶς πράξεως καί ἀκολασίας, ὡσάν ἵπποι θηλυμανεῖς καί ἀναίσχυντοι.

            Ἰδόντες οἱ ἱερεῖς τῆς αἰσχύνης τόν Ἰωάννην ἐπιμένοντα εἰς τήν διδαχήν αὐτοῦ καί τόν λαόν ἱστάμενον καί ἀκούοντα αὐτοῦ, ἐλθόντες ἐκεῖ, τόν μέν λαόν διά κολακειῶν καί παρακλήσεων ἀπεμάκρυναν ἐκεῖθεν, τόν δέ Ἰωάννην δέσαντες ἔφερον μακράν τοῦ τόπου ἐκείνου, καί δώσαντες πολλάς πληγάς, ἄφησαν αὐτόν κατά γῆς δεδεμένον καί ἡμιθανῆ· αὐτοί δέ μετέβησαν εἰς τήν ἑορτήν τῆς αἰσχροπραξίας των, καί εἰσῆλθον εἰς τόν ναόν αὐτοί μόνοι, κατά τήν συνήθειαν, διά νά τελέσωσι πρῶτον τά δαιμονικά μυστήρια καί νά γευθῶσιν ἐκ τῶν μιαρῶν καί εἰδωλοθύτων φαγητῶν. Ἐκείτετο λοιπόν ὁ Ἰωάννης κατά γῆς· ἐκεῖθεν δέ ηὔξατο πρός τόν Θεόν λέγων· «Ὁ Θεός καί πατήρ τῆς ἐλπίδος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ διά τοῦ γενναίου Σαμψών τούς μεγίστους οἴκους τῶν ἀλλοφύλων καταβαλών, αὐτός καί νῦν εὐδόκησον ἵνα καταστραφῇ ὁ ναός τῆς ἀσωτείας». Ἔτι δέ τοῦ Ἰωάννου προσευχομένου, ἰδού ὁ ναός ὅλος κατέπεσεν ἐκ τῶν θεμελίων, καί κατεπλακώθησαν ἐντός αὐτοῦ ἀποθανόντες οἱ δώδεκα ἱερεῖς μόνον, χωρίς ἐκ τοῦ λαοῦ νά πάθῃ κανείς.

ΠΗΓΗ: ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ, ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΜΟΣ Θ’ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ (ΣΕΛ. 607 – 608) ΑΘΗΝΑΙ 1963.

Σ Υ Ν Ε Χ Ι Ζ Ε Τ Α Ι

Related Posts

ΤΙ ΠΡΑΤΤΩΝ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΖΩΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ

ΤΙ ΠΡΑΤΤΩΝ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΖΩΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ

Ἀπάνθισμα ἐν εἴδει λόγου ἐκ διαφόρων ὁμιλιῶν τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου συλλεγέν παρά Θεοδώρου(¹). (Migne, P.G., τόμ. LXIII, λόγος ΜΗ', σελ. 899 – 902).           Ὁ Χριστιανός διά νά κληρονομήσῃ τήν αἰώνιον ζωήν πρέπει νά πράττῃ τά ἑξῆς:...

Διήγησις ὠφέλιμος γεωργοῦ τινος Μετρίου ὀνομαζομένου.

Διήγησις ὠφέλιμος γεωργοῦ τινος Μετρίου ὀνομαζομένου.

Βίος Μετρίου πᾶσι τοῖς χριστωνύμοις, Στήλη πρόκειται ἀρετῶν τε καί πίναξ.           Ἐν τῇ Γαλατίᾳ τῆς ἐν τῇ Ἀσίᾳ Παφλαγονίας ἦτο γεωργός τις, Μέτριος ὀνομαζόμενος, ζῶν ἐν αὐταρκείᾳ τῶν τοῦ σώματος ἀγαθῶν. Οὗτος λοιπόν βλέπων τόν γείτονά του, ὅτι εἶχεν υἱούς τούς...

Ἡ αἰώνιος ζωή

Ἡ αἰώνιος ζωή

          Σύντομο κήρυγμα ἐπί τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α' ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ (Ἰωάν. 17, 1 – 13), ἀπό τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου: «ΚΥΡΙΑΚΗ». (σελ. 49). «Αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τόν μόνον ἀληθινόν Θεόν...