† Ἀρχιμανδρίτη π. Χαράλαμπου Δ. Βασιλόπουλου

Ἡ τιμωρία τοῦ Ἀντιχρίστου καί τοῦ ψευτοπροφήτου.
Ἀφοῦ μᾶς δίνει ὁ Ἰωάννης μέ λιτότητα τήν εἰκόνα τῶν ἀντιπαρατασσομένων δυνάμεων, ἀποφεύγει νά περιγράψη τήν φοβερή σύρραξι.
Ἀντιπαρέρχεται τήν φοβερή σύγκρουσι ὁ Ἰωάννης, διά νά μᾶς πῆ γιά τό ἀποτέλεσμά της, γιά τήν ἔκβασί της. Καί τοῦτο, διότι ἡ συντριβή τοῦ Ἀντιχρίστου, θά εἶναι τόσο εὔκολη στό Κύριο. Θά τόν συντρίψη, σάν μέ ἕνα φύσημά του. «Ὅν ὁ Κύριος ἀναλώσει τό πνεύματι τοῦ στόματος αὐτοῦ» λέγει ἡ Ἁγ. Γραφή.
Τό ἀποτέλεσμα, εἶναι ἡ σύλληψις καί ἡ αὐστηρή τιμωρία τοῦ θηρίου, τοῦ Ἀντιχρίστου, καί τοῦ ψευδοπροφήτου.
Τό θηρίο καί ὁ ψευδοπροφήτης, πού ἔκαναν σημεῖα καί τέρατα, πού πλάνησαν τήν ἀνθρωπότητα, πού κατάφεραν νά προσκυνηθοῦν καί ν’ ἀποκτήσουν φανατικούς ὀπαδούς, συλλαμβάνονται. Ἡ δύναμίς τους τελειώνει. Ἡ ἀλαζονεία τους συντρίβεται. Τό βλάσφημο στόμα τους σφραγίζεται. Ἁρπάζονται ἀπό τό Παντοδύναμο χέρι τοῦ Θεοῦ καί ζωντανοί ρίχνονται καί οἱ δύο στήν λίμνη τοῦ πυρός, πού καίει βασανιστικά μέ ἀτελείωτο θειάφι.
Ἡ ἀτέλειωτη αὐτή τιμωρία φέρνει στόν νοῦ μας τά λόγια τοῦ προφήτου Ἡσαΐου: «ὁ θυμός Κυρίου ὡς φάραγξ ὑπό θείου καιομένη». (Ἡσ. Λ’, 33).
Ἡ ρῖψις στή λίμνη τοῦ πυρός, σημαίνει τήν αἰώνια τιμωρία ὅλων ἐκείνων, πού ἀκολούθησαν τήν ἀντιχριστιανική βία καί αἵρεσι, τήν πλάνη μαζί μέ τούς πνευματικούς της πατέρες, τόν Ἀντίχριστο καί τόν ψευδοπροφήτη.
Τό εἶχε τονίσει τοῦτο, τό προλέγει ὁ ἱερός Συγγραφεύς τῆς Ἀποκαλύψεως, ὅτι: «εἴ τις προσκυνεῖ τό θηρίον καί τήν εἰκόνα αὐτοῦ, λαμβάνει τό χάραγμα ἐπί τοῦ μετώπου αὐτοῦ ἤ ἐπί τήν χεῖρα αὐτοῦ, καί αὐτός πίεται ἐκ τοῦ οἴνου τοῦ θυμοῦ τοῦ Θεοῦ, τοῦ κεκερασμένου ἀκράτου ἐν τῷ ποτηρίῳ τῆς ὀργῆς αὐτοῦ, καί βασανισθήσεται ἐν πυρί καί θείῳ ἐνώπιον τῶν ἁγίων ἀγγέλων καί ἐνώπιον τοῦ ἀρνίου» (Ἀποκ. ΙΔ’ 9, 10).
Ὄχι, λοιπόν, μονάχα ὁ Ἀντίχριστος, ἀλλά καί ὅλοι, οἱ σύμμαχοι τοῦ Ἀντιχρίστου θά ἔχουν τήν ἴδια τύχη, τήν ὁποίαν θά ἔχη ὁ Ἀντίχριστος καί ὁ ψευδοπροφήτης κατά τίς τελευταῖες ἡμέρες τοῦ κόσμου, ὅταν θά νικηθοῦν ὑπό τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καί θά ριχτοῦν στήν τιμωρία.
Παρατηροῦμε ἐδῶ, ὅτι δέν περιγράφονται συγκεκριμένα γεγονότα, οὔτε, φυσικά λεπτομέρειες αὐτῶν. Στή μάχη Χριστοῦ καί Ἀντιχρίστου κατά τίς τελευταῖες ἡμέρες τοῦ κόσμου βλέπομε γενικές γραμμές, οἱ ὁποῖες φανερώνουν τήν ἧττα τῶν ἀντιθέων δυνάμεων καί τήν ἀστραπιαία ἐξαφάνισι καί τιμωρία τοῦ Ἀντιχρίστου καί τῶν ὀπαδῶν του.
Τά συγκεκριμένα γεγονότα, τά παρασιωπᾶ ὁ ἱερός Συγγραφεύς. Τ’ ἀφήνει νά τά ἰδοῦν οἱ πιστοί τῶν τελευταίων ἡμερῶν τοῦ κόσμου.
Συμβαίνει δηλ. ἐδῶ ὅ,τι καί μέ τίς προφητεῖες περί Χριστοῦ τῆς Παλ. Διαθήκης. Οἱ προφητεῖες ἐκεῖνες ἐλάχιστα στοιχεῖα περί τοῦ βίου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, παρεῖχαν. Ἦσαν γενικές γραμμές, σκιές ἐν συγκρίσει πρός τό συγκεκριμένον βίον, τά θαύματα καί τήν Σταυρικήν θυσίαν Του. Σκιές μποροῦν νά χαρακτηρισθοῦν στήν Ἀποκάλυψι ὅσα μέ θαυμαστή λιτότητα ἀναφέρονται στήν Μεσσιανική μάχη, στήν προφητεία, δηλ. περί τῆς μάχης τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ Ἀντιχρίστου, κατά τίς τελευταῖες ἡμέρες τοῦ κόσμου, ἐν συγκρίσει μ’ ἐκεῖνα, ποῦ θά συμβοῦν καί θά ἰδοῦν οἱ αὐτόπτες πιστοί τοῦ μέλλοντος. Ἄλλωστε ὁ Κύριος, σάν παντοδύναμος, θά τόν καταβάλη ἀμέσως τόν Ἀντίχριστο, θά τόν λυώση σάν μυρμηγκάκι.
Τό «ζ ῶ ν τ ε ς ἐ β λ ή θ η σ α ν», οἱ δύο εἰς τήν λίμνην τοῦ πυρός, πού λέγει ἡ Ἀποκάλυψις, φανερώνει, ὅτι ὁ Ἀντίχριστος καί ὁ ψευδοπροφήτης δέν θά πεθάνουν, ἀλλά θά ριχτοῦν ἀκαριαῖα στόν δεύτερο θάνατο, στήν αἰώνια καταδίκη. «Οὐκ ἀποθνήσκουσι θάνατον, ἀλλ’ ἐν ριπῇ ὀφθαλμοῦ ἀπαθανατιζόμενοι, τῷ δευτέρῳ θανάτῳ, τῇ λίμνῃ τοῦ πυρός καταδικάζονται» ὅπως λέγει ὁ Ἀνδρέας Καισαρείας (PG. 106, 405).
Θά συντρίψη, θά ἀναλώση τόν Ἀντίχριστο ὁ Κύριος «τ ῷ π ν ε ύ μ α τ ι τ ο ῦ σ τ ό μ α τ ο ς α ὐ τ ο ῦ» λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, δηλαδή μέ τό λόγο τοῦ στόματός μου, μέ τό πρόσταγμά του καί «τῷ τῆς γεένης τοῦτον παραδώσει πυρί» συμπληρώνει ὁ Κύριλλος Ἱεροσολύμων.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ † Ἀρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ (Πῶς, πότε καί γιατί θά ἔρθη)», ἔκδοσις10η, «Ὀρθοδόξου Τύπου» σέλ.258.