M

Close

ΤΙ ΛΕΓΕΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗ (1)

Ἀρχιμανδρίτη π. Χαράλαμπου Δ. Βασιλόπουλου

Τό δεύτερο θηρίο τό ἐκ τῆς ξηρᾶς.

            Ὑπενθυμίζομε στόν ἀναγνώστη, ὅτι στήν Ἀποκάλυψι ὁ σατανᾶς ὀνομάζεται δράκων (Ἀποκ. ΙΒ’. 7). Ὑπενθυμίζομε ἀκόμη, ὅτι ὁ Ἀντίχριστος ὀνομάζεται τό «έκ τῆς θαλάσσης θηρίο» (Ἀποκ. ΙΓ’ 4).

            Τώρα ἐδῶ θά ἰδοῦμε τό δεύτερο θηρίο, τό «ἀναβαῖνον ἐκ τῆς γῆς», τόν ψευδοπροφήτη δηλαδή. Αὐτή ἡ σατανική τριάδα: ὁ δράκων, δηλαδή ὁ διάβολος, καί τά δύο θηρία: ὁ σατανοφόρος Ἀντίχριστος καί ὁ ψευδοπροφήτης του, θά κάνουν τρομακτικό πόλεμο κατά τῶν ἀνθρώπων καί τῆς Ἐκκλησίας στόν καιρό τοῦ Ἀντιχρίστου…

   Άς δοῦμε ὅμως τί λέει ἡ Ἀποκάλυψις γιά τό ἐκ ξηρᾶς θηρίο, γιά τόν ψευδοπροφήτη δηλαδή. Καί νά πῶς ἀρχίζει ὁ Ἱερός Εὐαγγελιστής τό σχετικό, μέ τό θηρίο αὐτό προφητικό ὅραμά του:

   «Καί εἶδον ἄλλο θηρίον ἀναβαῖνον ἐκ τῆς γῆς, καί εἶχε κέρατα δύο ὅμοια ἀρνίῳ καί ἐλάλει ὡς δράκων. Καί τήν ἐξουσίαν τοῦ πρώτου θηρίου πᾶσαν ποιεῖ ἐνώπιον αὐτοῦ· καί ποιοῖ τήν γῆν καί τούς ἐν αὐτῇ οἰκοῦντας, ἵνα προσκυνήσωσι τό θηρίον τό πρῶτον,…» (Ἀποκ. ΙΓ’ 11 – 12).

   Εἶδα, λέγει ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης, ἄλλο θηρίον ν’ ἀναβαίνη ἀπό τήν γῆ. Τοῦτο εἶχε δύο κέρατα, πού ἔμοιαζαν σάν κέρατα ἀρνιοῦ, μιλοῦσε ὅμως σάν δράκοντας. Τό ἄλλο αὐτό θηρίο βλέπει ὁ Ἰωάννης, νά ὑποτάσσεται στό πρῶτο θηρίο καί νά ἐκτελῆ ὅλη τήν ἐξουσία τοῦ πρώτου θηρίου. Τό ἐκ τῆς γῆς θηρίο ἐργάζεται καί ἐξαναγκάζει τούς κατοίκους τῆς γῆς νά προσκυνήσουν τό πρῶτο θηρίο.

            Τά δύο κέρατα τοῦ δευτέρου θηρίου εἶναι ὅμοια μέ κέρατα ἀρνίου. Ἔτσι τά βλέπει ὁ ἱερός Συγγραφεύς   «ὅ μ ο ι α   ἀ ρ ν ί ῳ».   Καί εἶναι μονάχα δύο, ἐνῶ τοῦ πρώτου θηρίου ἦσαν δέκα.

   Τό δεύτερον θηρίο δέν φανερώνει τήν σατανική δύναμί του. Κρύβει τή δύναμί του μέ ἀπάτη. Παριστάνει τό ἄκακο καί ἤρεμο τετράποδο. Κρύβεται μέ ἀθῶο καί ἀπατηλό ἔνδυμα.

   Ἡ ὁμοιότης αὐτή τοῦ θηρίου μέ τό ἄκακο ἀρνί φέρνει στό νοῦ μας τήν εἰκόνα, τήν ὁποίαν μεταχειρίζεται ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, γιά τούς ψευδοπροφήτας, πού παρουσιάζονται μέ τό προβατίσιο ἔνδυμα, γιά νά μᾶς παρασύρουν στήν πλάνη:

   «Προσέχετε δέ ἀπό τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρός ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσί ἅρπαγες» (Ματθ. Ζ’ 15).

   Ἰδού ὅτι καί ἐδῶ τό δεύτερον θηρίον τῆς Ἀποκαλύψεως φανερώνεται   «ἐ ν   ἐ ν δ ύ μ α σ ι   π ρ ο β ά τ ο υ»,   χωρίς νά εἶναι πρόβατο. Δέν εἶναι ἄκακο ἀρνί, ἀλλά θηρίο γεμάτο κακία, πονηρία καί ἀπάτη. Τό γεγονός αὐτό τό ἐπιβεβαιώνουν τά ἑπόμενα λόγια τοῦ Συγγραφέως, πού γράφει:   «ἐ λ ά λ ε ι   ὡ ς   δ ρ ά κ ω ν».   Μιλοῦσε δέ γεμᾶτο κακεντρέχεια καί σατανική πονηρία, ὅπως ὁ δράκοντας – σατανᾶς.

   Τό δεύτερο θηρίον, λοιπόν, περιγραφόμενο ἐδῶ, μᾶς δίνει ὁλόϊδια τήν εἰκόνα τῶν ψευδοπροφητῶν, πού περιέγραψε ὁ Κύριος. Ἡ ἐξωτερική του ἐμφάνισις εἶναι ἐμφάνισις ἀρνιοῦ μέ δύο κέρατα, ἐνῶ ἡ ἐσωτερική, ἡ κρυφή του ἐπιθυμία εἶναι ὅμοια μέ τήν διάθεσι τοῦ ἀδηφάγου δράκοντος.

   Τό θηρίο αὐτό εἶναι ὄντως ὁ ψευδοπροφήτης. Εἶναι ὁ ψευδοπροφήτης τό ὄργανο δηλαδή τοῦ Ἀντιχρίστου. Εἶναι ὁ   «ὑ π α σ π ι σ τ ή ς»   τοῦ Ἀντιχρίστου, ὅπως λέγει ὁ Εἰρηναῖος. Τό ὄνομά του ἀναφέρεται καθαρά σέ ὡρισμένα κεφάλαια τῆς Ἀποκαλύψεως (ΙΣΤ’ 13 ΙΘ’ 20 καί Κ’ 10), μαζί μέ τό πρῶτο θηρίο, τόν δράκοντα δηλ. τόν διάβολο, κατά τρόπο, πού βλέπει κανείς στήν σύνθεσι αὐτή «σατανική   τ ρ ι ά δ  α»   κατ’ ἀντίθεσιν τῆς Ἁγίας Τριάδος.

   Τό θηρίον τοῦτο, τόν ψευδοπροφήτην δηλαδή, παρομοιάζει ὁ Ἀνδρέας, στήν ἀντιθετική ἔννοια, πρός τόν πρόδρομο τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ψευδοπροφήτης εἶναι δηλαδή πρόδρομος κι’ αὐτός, ἀλλά πρόδρομος τοῦ Ἀντιχρίστου.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Ἀρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Βασιλόπουλος

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἀρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ (Πῶς, πότε καί γιατί θά ἔρθη)», ἔκδοσις10η, «Ὀρθοδόξου Τύπου» σέλ.174.

Related Posts

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΚΕ' Τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ.           Ἀδελφοί, ἐάν κάποτε συμβῇ νά μᾶς εἰρωνευθοῦν οἱ ἄνθρωποι δι' ἕν ἀγαθόν ἔργον, τό ὁποῖον ἐπετελέσαμεν, δέν πρέπει νά ἐντραπῶμεν διά τήν ἄδικον αὐτήν εἰρωνείαν καί σπεύσωμεν νά κάμωμεν ἐκεῖνα, πού δέν πρέπει, διά νά...

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

          Σύντομο κήρυγμα ἐπί τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (Ματθ. 10, 32 – 33, 37 - 38, 19, 27 - 30), ἀπό τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου: «ΚΥΡΙΑΚΗ». (σελ. 61). «Ὅστις δ' ἄν ἀρνήσηται με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτόν...

Λόγος περί τῆς προσκυνήσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, Ἁγίου πατρός ἡμῶν Μεθοδίου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως

Λόγος περί τῆς προσκυνήσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, Ἁγίου πατρός ἡμῶν Μεθοδίου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως

          «Εἴ τις, βασιλεῦ, δέν προσκυνεῖ τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, καί τήν πανάχραντον αὐτοῦ Μητέρα, καί πάντας τούς Ἁγίους ἐν εἰκόνι περιγραπτούς, ἔστω τοῦ αἰωνίου ἀναθέματος καί τοῦ ἀσβέστου πυρός τῆς γεέννης ὑπόδικος».           ΠΗΓΗ: ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ,...