M

Close

ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΑ*

ΦΩΤΙΟΥ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

            «Ὅμως μέντοι καί ἐκ τῶν ἀρχόντων πολλοί ἐπίστευσαν εἰς αὐτόν (τόν Χριστόν), ἀλλά διά τούς Φαρισαίους οὐχ ὡμολόγουν, ἵνα μή ἀποσυνάγωγοι γένωνται· ἠγάπησαν γάρ τήν δόξαν τῶν ἀνθρώπων μᾶλλον ἤπερ τήν δόξαν τοῦ Θεοῦ». (Ἰω. 12, 42 – 43).

            Τότε, πολλοί ἀπό τούς ἄρχοντας ἐπίστευσαν στόν Χριστόν, παρ’ ὅτι οἱ Γραμματεῖς καί οἱ Φαρισαῖοι ἔλεγαν ψευδόμενοι ὅτι δέν ἐπίστευσε στόν Χριστόν κανείς ἀπό τούς ἐπισήμους, παρά μόνον «οὗτος ὁ ὄχλος ὁ μή γνωρίζων τόν νόμον».

            Τα ἴδια γίνονται καί τώρα μέ τούς παποφίλους μεγαλοσχήμους κληρικούς μας, οἱ ὁποῖοι μέ ἀλαζονείαν καυχῶνται ὅτι αὐτοί «γνωρίζουν τόν νόμον», ὅπως ἐκαυχῶντο οἱ Φαρισαῖοι, ἐνῷ «ὁ ὄχλος», τό ποίμνιον τοῦ Χριστοῦ δέν τόν γνωρίζει, καθ’ ὅν χρόνον προδίδουν τήν πίστιν καί ἀπατοῦν τούς πιστούς Χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι τούς σέβονται ὡς φύλακας τῆς Ἐκκλησίας, τήν ὁποίαν προδίδουν. Τά ἴδια ἐπαναλαμβάνονται καθ’ ὅλην τήν γραμμήν, διότι, ὅπως καί τότε, πολλοί πιστεύσαντες εἰς τόν Κύριον τό ἔκρυπταν ἐπειδή ἐφοβοῦντο μήπως τούς κάμουν ἀποσυναγώγους οἱ Φαρισαῖοι, οὕτω καί τώρα πολλοί ὀρθόδοξοι, διότι ἡ πίστις των εἶναι ἀδύνατος καί οὐχί ἀκλόνητος, κρύπτουν τάς ἀντιπαπικάς ἀντιλήψεις των, διότι φοβοῦνται τούς σημερινούς Φαρισαίους, ἤγουν τούς φολοπαπικούς ἀναξίους ἱεράρχας μήπως τούς «ἀφορίσουν». Μέ τόν ἀφορισμόν ἐφοβέριζε καί φοβερίζει ἐπί αἰῶνας τά πρόβατα τοῦ Χριστοῦ ὁ Πάπας, μέ ἀφορισμόν φοβερίζουν τούς ὀρθοδόξους τώρα καί οἱ προδίδοντες τήν Ὀρθοδοξίαν. (Ἐπιστολή π. Παντελεήμονος τῆς Ι. Μονῆς τῆς Μεταμορφώσεως ἐν Ἀμερικῇ, ἐν τῇ ὁποίᾳ γράφει ὅτι ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἰάκωβος ἀπειλεῖ αὐτόν καί τούς σύν αὐτῷ ὅτι θά βάλῃ «τόν Οἰκουμενικόν», ἤτοι τόν Ἀθηναγόραν, νά ἐκδώσῃ ἀφορισμόν κατ’ αὐτῶν). Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ οἱ Γραμματεῖς «ἐποίουν ἀποσυναγώγους», ἐξεδίωκον δηλαδή ἐκ τῆς συναγωγῆς, ὅσους ἤθελον νά τιμωρήσουν, οἱ δέ σημερινοί Φαρισαῖοι κάμνουν τό ἴδιο μέ τόν ἀφορισμόν. Ἄθλιοι θεομάχοι καί ἐκεῖνοι καί οὗτοι.

Φώτης Κόντογλου
(1895 – 1965)

            ΠΗΓΗ: ΦΩΤΙΟΥ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ: «ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΑ Ἀνοικταί Ἐπιστολαί καί Ἄρθρα πού ἐδημοσιεύθησαν ἀρχικῶς εἰς τόν ῾῾Ὀρθόδοξον Τύπον᾽᾽, μεταξύ 1963 καί 1970, καί ἐκδίδονται τώρα συγκεντρωμένα καί διατεταγμένα, μετά προλόγου καί σημειώσεων ὑπό Κωνσταντίνου Π. Καβαρνοῦ» ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ» ΑΘΗΝΑΙ 1993 (Σέλ. 70).

            Ἡ φωτογραφία ἔχει τεθεῖ ἀπό τόν συντάκτη τῆς ἀνάρτησης.

Related Posts

Ἀπό τόν βίον του Ὁσίου καί Θεοφόρου πατρός ἡμῶν ΠΑΪΣΙΟΥ του Μεγάλου (ΙΟΥΝΙΟΥ ΙΘ’)

Ἀπό τόν βίον του Ὁσίου καί Θεοφόρου πατρός ἡμῶν ΠΑΪΣΙΟΥ του Μεγάλου (ΙΟΥΝΙΟΥ ΙΘ’)

            Μοναχός τις, ἁπλοῦς κατά τήν διάνοιαν, ἤτοι μαθητής του ἱεροῦ Παϊσίου, ὑπακούων καλῶς εἰς ὅλα του τά προστάγματα· μεταβαίνων δέ οὗτος μίαν φοράν εἰς τήν Αἴγυπτον, διά να πωλήσῃ ἐργόχειρον, ἀπήντησε εἰς...

Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων εἰς τόν ᾅδη;  (Γ’)

Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων εἰς τόν ᾅδη;  (Γ’)

Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ» ΜΕΛΕΤΗ  Ι' Γ'  Περί τοῦ φόβου ὅπου ἔχουν διά τό μέλλον.           Συλλογίσου τόν φόβον καί τήν ἀγωνίαν ὅπου δοκιμάζει διά τό μέλλον κάθε ἁμαρτωλή ψυχή, ὅπου...

Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων εἰς τόν ᾅδη;  (Β’)

Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων εἰς τόν ᾅδη;  (Β’)

Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ» ΜΕΛΕΤΗ  Ι' Β'  Περί τῆς λύπης ὅπου ἔχουν ἐκεῖ οἱ ἁμαρτωλοί διά τό παρόν.           Συλλογίσου ἀδελφέ τήν ἀπαρηγόρητον λύπην καί πόνον ὅπου δοκιμάζει εἰς τό...

Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων εἰς τόν ᾅδη;  (Α’)

Ποιά εἶναι ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων εἰς τόν ᾅδη;  (Α’)

Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ» ΜΕΛΕΤΗ  Ι' Α'  Περί τῆς μερικῆς κολάσεως ὅπου ἤδη λαμβάνουν οἱ ἁμαρτωλοί εἰς τόν ᾅδην καί α' περί τῆς δεινότητος τῆς φυλακῆς τοῦ ᾅδου.           Συλλογίσου...