M

Close

Τό προνόμιον τῆς γνώσεως τῶν μυστηρίων

Ἀρχιμανδρίτη Σεραφείμ Παπακώστα.

Ἱεροκήρυκος τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἀθηνῶν

            «Ὑμῖν δέδοται γνῶναι τά μυστήρια…». Μέ τάς λέξεις αὐτάς τονίζει ὁ Κύριος, ὁποῖον μέγα προνόμιον, ὁποῖον μέγα εὐτύχημα ὑπῆρξε διά τούς μαθητάς τοῦ Κυρίου τό ὅτι ἐγνώρισαν τάς μυστηριώδεις βουλάς τοῦ Θεοῦ καί ἦλθαν εἰς στενήν σχέσιν μέ τά ἔξοχα ἐκεῖνα κεφάλαια τῆς γνώσεως, τά ὁποῖα ἐξασφαλίζουν εἰς τόν ἄνθρωπον τήν εὐτυχίαν. Ἡ ἐπιθυμία τῆς γνώσεως, «ἡ ὁρμή τοῦ εἰδέναι» εἶναι μία ἐκ τῶν ὁρμῶν καί ἐπιθυμιῶν ἐκείνων, αἱ ὁποῖαι διακρίνουν μέν τόν ἄνθρωπον ἀπό τά ἄλλα ζῶα, ἀποτελοῦν δέ καί ἐκεῖνα ἀπό τά στοιχεῖα τῆς εὐτυχίας του. Εἶναι ἔξοχον τοῦ Θεοῦ δῶρον ἡ ἐπιθυμία τῆς γνώσεως, καί κυρίως, ὅταν στρέφεται πρός τήν γνῶσιν τῆς θείας σοφίας καί ἀληθείας, πού ἐφανερώθη εἰς τόν ἄνθρωπον διά τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Οἱ μαθηταί, λοιπόν, τοῦ Κυρίου, ὡς πιστοί καί σταθεροί Αὐτοῦ ἀκόλουθοι, ἔλαβαν τήν ἔξοχον αὐτήν δωρεάν. Διά τοῦτο ὁ Κύριος τούς μακαρίζει λέγων: «ὑ μ ῶ ν   δ έ   μ α κ ά ρ  ι ο ι   ο ἱ   ὀ φ θ α λ μ ο ί   ὅ τ ι   β λ έ π ο υ σ ι,   κ α ί   τ ά   ὦ τ α   ὑ μ ῶ ν   ἀ κ ο ύ ο υ σ ι ν»   (Ματθ. ιγ’ 16).

            Ἀλλ’ ἡ δωρεά αὐτή ἡ πολυτιμοτέρα «ὑπέρ χιλιάδας χρυσίου καί ἀργυρίου» (Ψαλμ. ριη’ 72)· ἡ γνῶσις αὐτή, ἡ «τιμιωτέρα λίθων πολιτελῶν» (Παροιμ. γ’ 15) δίδεται καί εἰς κάθε Χριστιανόν, πού πλησιάζει περισσότερον τόν Χριστόν καί συνάπτει στενήν σχέσιν μέ Αὐτόν· δίδεται εἰς κάθε πιστόν καί σταθερόν ὀπαδόν Του, καθ’ ὃν χρόνον οἱ ἄλλοι μένουν εἰς τό σκότος τῆς ἀγνοίας, ἔστω καί ἄν εἰξεύρουν ὅλας τάς ἄλλας γηΐνας γνώσεις καί ἐπιστήμας.

            Ἠμπορεῖς, λοιπόν, καί σύ, ἀναγνῶστά μου, νά γίνῃς δωρεοδόχος τῆς ὑψηλῆς, τῆς ἀνεκτιμήτου αὐτῆς δωρεᾶς· ἀρκεῖ νά θελήσῃς νά γίνῃς πιστός καί σταθερός τοῦ Χριστοῦ ὀπαδός καί ἀκόλουθος. Ἠμπορεῖς καί σύ νά μάθῃς καί νά ἴδῃς ὅσα   «π ο λ λ ο ί   π ρ ο φ ῆ τ α ι   κ α ί   δ ί κ α ι ο ι   ἐ π ε θ ύ μ η σ α ν   ἰ δ ε ῖ ν,   κ α ί   ο ὐ κ   ε ἶ δ ο ν,   κ α ί   ἀ κ ο ῦ σ α ι,   κ α ί   ο ὐ κ   ἤ κ ο υ σ α ν»   (Ματθ. ιγ’ 17). Ἀρκεῖ νά θελήσῃς νά φωτισθῇς ἀπό τήν ἀλήθειαν τοῦ Εὐαγγελίου· ἀρκεῖ νά μελετᾷς μέν τόν θεῖον νόμον, νά φροντίζῃς δέ νά ζῇς πάντοτε σύμφωνα μέ τόν νόμον τοῦτον καί νά προκόπτῃς εἰς τήν χριστιανικήν ζωήν.

           

ΠΗΓΗ: Τό βιβλίο: «ΑΙ ΠΑΡΑΒΟΛΑΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ» ὑπό τοῦ Ἀρχιμανδρίτη Σεραφείμ Παπακώστα (Ἱεροκήρυκος τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἀθηνῶν). Σελ. 17. Ἔκδοσις δευτέρα 1938. ΑΘΗΝΑΙ ΕΚΔΟΣΙΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ Η ’’ΖΩΗ’’.

            Ἡ Εἰκόνα καί ἡ φωτογραφία τοῦ κειμένου, ἔχουν τεθεῖ ἀπό τόν συντάκτη τῆς ἀνάρτησης.

Related Posts

ΤΙ ΠΡΑΤΤΩΝ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΖΩΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ

ΤΙ ΠΡΑΤΤΩΝ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΖΩΗΝ ΑΙΩΝΙΟΝ

Ἀπάνθισμα ἐν εἴδει λόγου ἐκ διαφόρων ὁμιλιῶν τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου συλλεγέν παρά Θεοδώρου(¹). (Migne, P.G., τόμ. LXIII, λόγος ΜΗ', σελ. 899 – 902).           Ὁ Χριστιανός διά νά κληρονομήσῃ τήν αἰώνιον ζωήν πρέπει νά πράττῃ τά ἑξῆς:...

Διήγησις ὠφέλιμος γεωργοῦ τινος Μετρίου ὀνομαζομένου.

Διήγησις ὠφέλιμος γεωργοῦ τινος Μετρίου ὀνομαζομένου.

Βίος Μετρίου πᾶσι τοῖς χριστωνύμοις, Στήλη πρόκειται ἀρετῶν τε καί πίναξ.           Ἐν τῇ Γαλατίᾳ τῆς ἐν τῇ Ἀσίᾳ Παφλαγονίας ἦτο γεωργός τις, Μέτριος ὀνομαζόμενος, ζῶν ἐν αὐταρκείᾳ τῶν τοῦ σώματος ἀγαθῶν. Οὗτος λοιπόν βλέπων τόν γείτονά του, ὅτι εἶχεν υἱούς τούς...

Ἡ αἰώνιος ζωή

Ἡ αἰώνιος ζωή

          Σύντομο κήρυγμα ἐπί τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α' ΟΙΚΟΥΜ. ΣΥΝΟΔΟΥ (Ἰωάν. 17, 1 – 13), ἀπό τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου: «ΚΥΡΙΑΚΗ». (σελ. 49). «Αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τόν μόνον ἀληθινόν Θεόν...