
Β’ Κορινθίους ΣΤ’ 14 – 18.
14Μή γίνεσθε ἐτεροζυγοῦντες ἀπίστοις. Τίς γάρ μετοχή δικαιοσύνῃ καί ἀνομίᾳ; Τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος; 15Τίς δέ συμφώνησις Χριστῷ πρός Βελίαλ; Ἤ τίς μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου; 16Τίς δέ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετά εἰδώλων; Ὑμεῖς γάρ ναός Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθώς εἶπεν ὁ Θεός ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καί ἐμπεριπατήσω, καί ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καί αὐτοί ἔσονταί μοι λαός. 17Διό ἐξέλθατε ἐκ μέσου αὐτῶν καί ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καί ἀκαθάρτου μή ἅπτεσθε, κἀγώ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, 18καί ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα, καί ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱούς καί θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Α’ †Νικολάου Ἰω. Σωτηρόπουλου.
Νά μή λαμβάνετε ὡς συζύγους ἀπίστους, διότι αὐτή ἡ συζυγία εἶναι ἀταίριαστη. Διότι ποιά σχέσι ἔχει ἡ ἀρετή μέ τή φαυλότητα; Καί τί κοινό ἔχει τό φῶς μέ τό σκότος; καί πιά ἁρμονία μπορεῖ νά ὑπάρχη μεταξύ τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ Βελίαλ (τοῦ Σατανᾶ); Ἤ ποιά θέσι μπορεῖ νά ἔχη ὁ πιστός μαζί μέ τόν ἄπιστο; Καί πῶς μπορεῖ νά συνυπάρχη στόν ἴδιο τόπο ὁ ναός τοῦ Θεοῦ μέ τό ναό τῶν εἰδώλων; Ἐσεῖς δέ (ἐν ἀντιθέσει πρός τούς ἀπίστους, οἱ ὁποῖοι εἶναι ναός τῶν εἰδώλων, τῶν ψευδῶν θεῶν) εἶσθε ναός τοῦ ζωντανοῦ Θεοῦ, συμφώνως πρός τό λόγο τοῦ Θεοῦ· Θά κατοικήσω ἀνάμεσά τους καί θά περιπατῶ ἀνάμεσά τους καί θά εἶμαι ὁ Θεός τους, καί αὐτοί θά εἶναι ὁ λαός μου. Γι’ αὐτό φύγετε ἀπ’ αὐτούς καί χωρισθῆτε, λέγει ὁ Κύριος, καί ἀκαθάρτου μήν ἐγγίζετε, καί ἐγώ θ’ ἀνοίξω τίς ἀγκάλες μου νά σᾶς δεχθῶ. Καί θά εἶμαι σέ σᾶς πατέρας, καί σεῖς θά εἶσθε σέ μένα υἱοί καί θυγατέρες, λέγει ὁ παντοκράτωρ Κύριος.
Πηγή: Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ – ΚΕΙΜΕΝΟΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΥΠΟ ΝΙΚ. Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ θεολόγου – φιλολόγου. ΑΘΗΝΑ 2012.
Β’ †Ἰωάννη Θ. Κολιτσάρα.
Μή συνδέεσθε στενά καί μή συνοδοιπορεῖτε μέ τους ἀπίστους (μέ τους ὁποίους, ὡς ἐκ της ἀπιστίας των, εἶναι ἀδύνατος ἡ καλή συνεννόησις καί συνεργασία σας). Διότι ποῖα συνάφεια καί ἀνάμιξις ἠμπορεῖ νά ὑπάρχη μεταξύ της δικαιοσύνης καί της παρανομίας; Ποῖα ἐπικοινωνία μεταξύ φωτός καί σκότους; Ποῖα συνεννόησις καί συμφωνία μεταξύ Χριστοῦ καί διαβόλου; Τί κοινόν ἠμπορεῖ νά ἔχη ἕνας πιστός μέ ἕναν ἄπιστον; Ποῖος δέ συμβιβασμός καί ποῖα συνύπαρξις ἠμπορεῖ νά νοηθῆ μεταξύ του ναοῦ του Θεοῦ καί του ναοῦ των εἰδώλων; Διότι σεῖς – μή το λησμονεῖτε – εἶσθε ναός του Θεοῦ του ζῶντος, ὅπως ἄλλωστε ἔχει προφητεύσει ὁ Θεός καί εἰς την Π. Διαθήκην· ὅτι “θα κατοικήσω μεταξύ αὐτῶν καί ἐντός αὐτῶν καί θά περιπατήσω ἀνάμεσά των καί θά εἶμαι ἐγώ ὁ ἰδικός των Θεός καί θά εἶναι αὐτοί λαός μου. Δι’ αὐτό ἐξέλθετε ἀνάμεσα ἀπό τους ἀπίστους καί ξεχωρισθῆτε ἀπό αὐτούς μέ τον τρόπον της ζωῆς σας, λέγει ὁ Κύριος, καί μή πιάνετε τίποτε το ἀκάθαρτον. Καί ἐγώ θά σας δεχθῶ μέ στοργήν εἰς την βασιλείαν μου. Καί θά εἶμαι γιά σας πατέρας καί σεῖς θά εἶσθε υἱοί μου καί θυγατέρες μου, λέγει ὁ Κύριος ὁ παντοκράτωρ”.
Πηγή: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟΣΤ. ΠΑΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β’- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 (orthodoxoiorizontes.gr)
Γ’ †Παναγιώτη Ν. Τρεμπέλα.
Μή συνάπτετε στενόν σύνδεσμον πρός τούς ἀπίστους, μέ τούς ὁποίους δέν ἠμπορεῖτε νά ἀποτελέσετε ταιριαστό ζευγάρι, ὥστε νά ἐμβαίνετε εἰς τόν ἴδιον ζυγόν μαζί τους. Διότι ποῖος συνεταιρισμός ἠμπορεῖ νά ὑπάρχη μεταξύ δικαιοσύνης καί ἀνομίας; Ποῖα δέ ἐπικοινωνία μεταξύ φωτός καί σκότους; Ποῖα δέ συμφωνία μπορεῖ νά γίνη μεταξύ τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ Σατανᾶ; ἤ ποῖον μερίδιον δύναται νά ἔχη ἕνας πιστός μέ ἕνα ἄπιστον; Πῶς δέ ἠμπορεῖ νά εὑρίσκωνται μαζί εἰς τόν ἴδιον τόπον ὁ ναός τοῦ Θεοῦ καί τά εἴδωλα; Ναί· δέν ἔχουν καμμίαν θέσιν τά εἴδωλα εἰς σᾶς. Διότι σεῖς εἶσθε ναός τοῦ ζῶντος Θεοῦ, καθώς εἶπεν εἰς τήν Παλαιάν Διαθήκην ὁ Θεός· Ὅτι θά κατοικήσω μέσα των καί θά περιπατήσω μεταξύ των καί θά εἶμαι Θεός ἰδικός των καί αὐτοί θά εἶναι λαός μου. Δι’ αὐτό ἐξέλθετε ἀπό μέσα ἀπό τούς ἀπίστους καί ξεχωρισθῆτε ἀπό αὐτούς, λέγει ὁ Κύριος, καί μή ἐγγίζετε ὁτιδήποτε ἀκάθαρτον. Καί ἐγώ θά σᾶς δεχθῶ μέ στοργήν πατρικήν. Καί θά γίνω πατέρας σας καί σεῖς θά εἶσθε παιδιά μου καί θυγατέρες μου, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.
Πηγή: Ἡ Καινή Διαθήκη μετά συντόμου ἑρμηνείας, ἔκδοσις 53η. ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ « Ο ΣΩΤΗΡ»




