M

Close

Τό ὄνομα καί ὁ Ἀριθμός τοῦ Ἀντιχρίστου.

ΤΙ ΛΕΓΕΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗ (5)

† Ἀρχιμανδρίτη π. Χαράλαμπου Δ. Βασιλόπουλου

Τό ὄνομα καί ὁ Ἀριθμός τοῦ Ἀντιχρίστου.

          Τό πρόβλημα, πού θά μᾶς ἀπασχολήση στή συνέχεια, εἶναι τό ὄνομα τοῦ Ἀντιχρίστου. Ὁ Ἀντίχριστος σάν πρόσωπο δέν θά εἶναι ἀνώνυμος. Θά ἔχη κάποιο ὄνομα. Πῶς θά ὀνομάζεται λοιπόν;

Εἶναι ἄγνωστο τό ὄνομά του. Ἡ Ἀποκάλυψις ἀντί γιά τ’ ὄνομά του μᾶς ἔδωσε ἕναν ἀκατάληπτο κωδικό, ἄς ποῦμε ἀριθμό, πού θά βγαίνη ἀπό τό ἄθροισμα τῶν γραμμάτων. Ἄν, δηλαδή, μᾶς λέγει, προσθέσωμε τά γράμματα τοῦ ὀνόματος τοῦ Ἀντιχρίστου, βάζοντας στή θέσι κάθε γράμματος τόν ἀριθμό πού ἀντιστοιχεῖ αὐτό, θά βροῦμε ἄθροισμα 666 ἤ Χξστ ὅπως τονίζει. Τό ἄθροισμα θά εἶναι 666, ἀλλά τό σύνολον τῶν γραμμάτων, πού θά συνθέτουν τό ὄνομα τοῦ Ἀντιχρίστου, μᾶς εἶναι ἄγνωστο.

Ἄς πάρωμε ὅμως τά πράγματα ἀπό τήν ἀρχή κι’ ἄς δοῦμε πρῶτα τί λέγει γι’ αὐτά ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης στήν Ἀποκάλυψι:

«Ὦδε ἡ σοφία ἐστίν ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτῳ τόν ἀριθμόν τοῦ θηρίου· ἀριθμός γάρ ἀνθρώπου ἐστί. Καί ὁ ἀριθμός αὐτοῦ   Χ ξ στ»   (Ἀποκ. ΙΓ’ 18).

          Ἐδῶ, λέγει ὁ Ἰωάννης, εἶναι ἡ θεία σοφία. Ἐκεῖνος, πού ἔχει φωτισμένον καί καθαρόν νοῦν, ἄς ὑπολογίσῃ τό ἄθροισμα τῶν ἀριθμῶν, πού συμβολίζουν τά γράμματα τοῦ ὀνόματος τοῦ θηρίου. Διότι εἶναι ἀριθμός ὀνόματος ἀνθρώπου. Καί ὁ ἀριθμός αὐτός, πού βγαίνει ἀπό τό ἄθροισμα τῶν γραμμάτων, θεωρουμένων σάν ἀριθμῶν, κατά τό Ἑλληνικόν Ἀλφάβητο, εἶναι ἑξακόσια ἑξήκοντα ἕξη (χξστ) (666).

Λέγοντας γιά σοφία, ἐδῶ ὁ ἱερός Συγγραφεύς, δέν ἐννοεῖ τή σοφία τοῦ κόσμου τούτου. Δέν πρόκειται, γιά τήν σοφία τοῦ ἀνθρωπίνου νοῦ, τήν ἐξυπνάδα, ἀλλά γιά θεία Σοφία, πού ἐπιτρέπει ὁ Θεός νά φανερωθῆ σάν πνευματικό χάρισμα. Μέ τήν λέξι «νοῦς» μιλάει γιά τόν κάτοχο τοῦ πνευματικοῦ αὐτοῦ χαρίσματος, μέ τό ὁποῖο καί μόνον θά εἶναι δυνατόν νά γνωρίση ὁ πιστός τό ὄνομα τοῦ θηρίου.

Γύρω ἀπό τό ὄνομα τοῦ θηρίου ἔχουν διατυπωθῆ πολλές ἑρμηνεῖες. Οἱ περισσότερες εἰκασίες ὅμως, δέν ἔχουν σοβαρή ἑρμηνευτική βάσι. Μία ἀπό τίς ἑρμηνεῖες εἶναι ἐκείνη, πού μέ βάσι τό Ἑλληνικό Ἀλφάβητο βλέπει τό ὄνομα καί ἐπαληθεύει τόν ἀριθμό τοῦ θηρίου στήν λέξι   «Λ α τ ε ῖ ν ο ς».

          Τό ὄνομα τοῦ θηρίου μέ τήν λέξι   «Λ α τ ε ῖ ν ο ς»   ἐπιβεβαιώνεται μέ τόν ἀριθμόν, διότι ἀντικαθιστῶντες τά γράμματα τοῦ ὀνόματος τούτου, τοῦ Ἀντιχρίστου, μέ ἀριθμούς καί προσθέτοντες ἐν συνεχεία αὐτούς, ἔχομε ἄθροισμα 666. Ἔχομε δηλαδή ἀπό τό ἄθροισμα αὐτό, τόν ἀριθμό, πού μᾶς δίδει ὁ ἱερός Συγγραφεύς στήν Ἀποκάλυψι. Ἰδού πῶς τό ὄνομα   «Λ α τ ε ῖ ν ο ς»   ἐπιβεβαιώνει τόν ἀριθμό:

Τό ψηφίον Λ ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 30

Τό ψηφίον Α ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 1

Τό ψηφίον Τ ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 300

Τό ψηφίον Ε ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 5

Τό ψηφίον Ι ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 10

Τό ψηφίον Ν ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 50

Τό ψηφίον Ο ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 70

Τό ψηφίον Σ ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 200

ἤτοι ΛΑΤΕΙΝΟΣ ἰσοῦται μέ τόν ἀριθμό 666

Τό ἄθροισμα τῶν ἀνωτέρω ἀριθμῶν, πού ἀντιστοιχοῦν στά γράμματα τοῦ ὀνόματος ΛΑΤΕΙΝΟΣ μᾶς δίνουν τόν ἀριθμό 666.

Μέ τή λέξι «Λατεῖνος», συμβολικό τύπο τοῦ Ἀντιχρίστου, τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἔχομε τόν ἀριθμό 666. Ἡ Ρωμαϊκή αὐτοκρατορία ὅμως εἶναι ἕνας ἄνθρωπος; Ἡ λέξις Λατεῖνος, ὅπως εἶναι διατυπωμένη στόν ἑνικό ἀριθμό φανερώνει ἕναν ἄνθρωπο. Ἐπί πλέον ὅμως ἐδῶ πρόκειται περί συνόλου, περί τύπου τοῦ Ἀντιχρίστου. Μέ τήν λέξιν αὐτήν ἑπομένως δέν ἔχομε τό ὄνομα τοῦ Ἀντιχρίστου, ἀλλά τό ὄνομα καί τόν ἀριθμό τῆς ἀντιχρίστου Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, ἡ ὁποία εἶναι προαπεικόνισις τοῦ πρωτοτύπου τοῦ Ἀντιχρίστου.

Ἡ Χριστιανομάχος   Ρ ω μ α ϊ κ ή   α ὐ τ ο κ ρ α τ ο ρ ί α   δροῦσε σάν τύπος τοῦ Ἀντιχρίστου, ὁλόϊδια μέ τό θηρίο αὐτό τῶν ἐσχάτων καιρῶν. Κατά τόν δεύτερον καί τρίτον αἰῶνα ἀπέκλεισε τούς Χριστιανούς ἀπό θέσεις καί ἀξιώματα, ἐφ’ ὅσον δέν ἐδέχοντο τό χάραγμα, δέν προσκυνοῦσαν δηλ. τόν θεοποιηθέντα αὐτοκράτορα, τό θηρίον («Λατεῖνος»). Τό θηρίον ἐξακολουθεῖ καί σήμερα νά διώκη πολυτρόπως, ἱκανούς καί ἀξίους ζηλωτάς Ὀρθοδόξους μέ τό νεώτερο πρόσωπό του, τό τοῦ Παπισμοῦ.

Μέ ἄλλα λόγια τό πρωτότυπο τοῦ θηρίου θά εἶναι ὁ Ἀντίχριστος τῶν τελευταίων ἡμερῶν τοῦ κόσμου, ἡ ἀνεύρεσις τοῦ ὁποίου μέ ἀριθμούς, θά εἶναι ἔργον τῶν πιστῶν τῆς ἐποχῆς τῶν τελευταίων ἡμερῶν, ὅταν αὐτός θά ἐμφανισθῆ προσωπικῶς, ἐνῶ γιά μᾶς σήμερα εἶναι γνωστόν τό ὄνομά του σάν τύπος τοῦ Ἀντιχρίστου καί μόνον. Καί τοιοῦτος ἦτο κατά ἕνα τρόπον ὁ Λατεῖνος, ὁ Αὐτοκράτωρ τῆς χριστιανομάχου Ρώμης καί μετέπειτα ὁ διάδοχός του, ὁ αἱρετικός Πάπας, ἀπό τόν ὁποῖον ὑποφέραν καί ὑποφέρουν πολλά οἱ ὀρθόδοξοι πιστοί.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Ἀρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Βασιλόπουλος

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἀρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ (Πῶς, πότε καί γιατί θά ἔρθη)», ἔκδοσις10η, «Ὀρθοδόξου Τύπου» σέλ.194.

Related Posts

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΚΕ' Τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ.           Ἀδελφοί, ἐάν κάποτε συμβῇ νά μᾶς εἰρωνευθοῦν οἱ ἄνθρωποι δι' ἕν ἀγαθόν ἔργον, τό ὁποῖον ἐπετελέσαμεν, δέν πρέπει νά ἐντραπῶμεν διά τήν ἄδικον αὐτήν εἰρωνείαν καί σπεύσωμεν νά κάμωμεν ἐκεῖνα, πού δέν πρέπει, διά νά...

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

          Σύντομο κήρυγμα ἐπί τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (Ματθ. 10, 32 – 33, 37 - 38, 19, 27 - 30), ἀπό τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου: «ΚΥΡΙΑΚΗ». (σελ. 61). «Ὅστις δ' ἄν ἀρνήσηται με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτόν...

Λόγος περί τῆς προσκυνήσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, Ἁγίου πατρός ἡμῶν Μεθοδίου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως

Λόγος περί τῆς προσκυνήσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, Ἁγίου πατρός ἡμῶν Μεθοδίου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως

          «Εἴ τις, βασιλεῦ, δέν προσκυνεῖ τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, καί τήν πανάχραντον αὐτοῦ Μητέρα, καί πάντας τούς Ἁγίους ἐν εἰκόνι περιγραπτούς, ἔστω τοῦ αἰωνίου ἀναθέματος καί τοῦ ἀσβέστου πυρός τῆς γεέννης ὑπόδικος».           ΠΗΓΗ: ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ,...