M

Close

ΤΙ ΛΕΓΕΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗ (2)

† Ἀρχιμανδρίτη π. Χαράλαμπου Δ. Βασιλόπουλου

Τό ἔργον τοῦ δεύτερου θηρίου, τοῦ ψευδοπροφήτου.

   Ἂς δοῦμε τώρα ποιό εἶναι τό ἔργο τοῦ δευτέρου, τοῦ ἐκ ξηρᾶς θηρίου, τοῦ ψευδοπροφήτου δηλαδή, τό ὁποῖον ὅπως εἴπαμε, ἐκτελεῖ χρέη ὑπασπιστοῦ εἰς τήν ὑπηρεσίαν τοῦ Ἀντιχρίστου.

   «Κ α ί   τ ή ν   ἐ ξ ο υ σ ί α ν   τ ο ῦ   π ρ ώ τ ο υ   θ η ρ ί ο υ   π ᾶ σ α ν   π ο ι ε ῖ   ἐ ν ώ π ι ο ν   α ὐ τ ο ῦ»,   λέγει ὁ Ἰωάννης. Ἔργον του δηλαδή θά εἶναι νά κάνη τό θέλημα τοῦ ἀφέντη του, τοῦ πρώτου θηρίου, τό θέλημα τοῦ Ἀντιχρίστου, μέ ἄλλα λόγια. Ἔργον του θά εἶναι νά παρασύρη τούς κατοίκους τῆς γῆς στήν προσκύνησι τοῦ Ἀντιχρίστου. Σατανικό ἔργο τοῦ δεύτερου θηρίου θά εἶναι νά θέση σέ ἐφαρμογή τήν ἐξουσία, πού θά ἔχη μεταδοθῆ ἀπό τόν Δράκοντα – σατανᾶ στό πρῶτο θηρίο. Θά εἶναι δηλαδή τό δεύτερο θηρίο, τό ἐκ τῆς ξηρᾶς ἀναβαῖνον ἐκτελεστικό ὄργανο τῆς ἐξουσίας τοῦ πρώτου θηρίου, τοῦ Ἀντιχρίστου. Καί πιό συγκεκριμένα ὁ σατανᾶς θά δίνη δύναμι καί ἐξουσία στό πρῶτο θηρίο καί αὐτό θά δίνη δύναμι καί ἐξουσία στό δεύτερο θηρίο. Καί ἀντιστρόφως, τό δεύτερο θηρίο θά ὑπηρετῆ τό πρῶτο καί τόν σατανᾶ.

   Τήν ἐξουσία, γιά τήν κακοποιό δράσι, θά ἔχη μεταδώσει στό πρῶτο θηρίο ὁ Σατανᾶς. Ἡ ἐξουσία αὐτή, ὅπως ἤδη ἔχομε ἐξηγήσει, βρίσκεται ὑπό τόν ἔλεγχο τοῦ Θεοῦ καί θά ἔχη ὑπ’ Αὐτοῦ παραχωρηθῆ καί θά γίνεται ἀνεκτή στήν ἐφαρμογή τοῦ κοσμοσωτηρίου σχεδίου τοῦ Θεοῦ… Ἡ ἐκτέλεσις τῆς ἐξουσίας μέ τήν κακοποιό δρᾶσι, τήν ὁποίαν ἀναλαμβάνει τό δεύτερο θηρίο, ξετυλίγεται   «ἐ ν ώ π ι ο ν   α ὐ τ ο ῦ»,   μπροστά δηλαδή στό πρῶτο θηρίο. Αὐτό σημαίνει τήν ὑποτέλεια τοῦ δεύτερου θηρίου στό πρῶτο καί συγχρόνως τήν προστασία του ἀπό τό πρῶτο.

   Ἡ δρᾶσις τοῦ δευτέρου θηρίου, τοῦ ψευδοπροφήτου, ἐνώπιον τοῦ ἀφέντου του, τοῦ Ἀντιχρίστου, εἶναι ἀκόμη μιά κακέκτυπη καί πλανερή μίμησις παρομοίων εἰκόνων καί σκηνῶν Ἁγίων καί Θεοπνεύστων Προφητῶν   «π α ρ ι σ τ α μ έ ν ω ν   ἐ ν ώ π ι ο ν   τ ο ῦ   Θ ε ο ῦ».

   Ἔργον τοῦ δευτέρου θηρίου, μέ λίγα λόγια, θά εἶναι ἡ πραγματοποίησις τῆς ἐξουσίας, πού τοῦ δίνει τό πρῶτο θηρίο, νά πλανήση τούς κατοίκους τῆς γῆς, ὥστε νά γίνουν αὐτοί προσκυνηταί τοῦ Ἀντιχρίστου, ὥστε νά προσκυνήσουν τό θηρίον τό πρῶτο.

Τερατώδη σημεῖα…

   Καί γιά ἐνίσχυσι τῆς κακοποιοῦ δράσεως, τῆς πλάνης, θά κάνη τό προβατόσχημο αὐτό θηρίο, ὁ ψευδοπροφήτης, μέ τή βοήθεια τοῦ διαβόλου μεγάλα καί τερατώδη σημεῖα. Θά κάνη προσωρινές ἤ ψεύτικες σατανικές θαυματουργίες, σέ σημεῖο, πού καί φωτιά νά κατεβαίνη ἀπό τόν οὐρανό στή γῆ, μπροστά στά μάτια τῶν ἀνθρώπων, ὅπως γράφει ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης (Ἀποκ. ΙΓ’ 13).

   Μέ τά τέρατα καί τά σημεῖα, μέ τά ψεύτικα θαύματα θά προσπαθεῖ ὁ ψευδοπροφήτης νά προκαλῆ σύγχυσι στήν πίστι καί ἀποπλάνησι τῶν πιστῶν. Νά τί γράφει στή συνέχεια ὁ Εὐαγγελιστής:

«Καί πλανᾶ τούς κατοικοῦντας ἐπί τῆς γῆς διά τά σημεῖα ἅ ἐδόθη αὐτῳ ποιῆσαι ἐνώπιον τοῦ θηρίου, λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπί τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ…» (Αποκ. ΙΓ’ 14).

Τό ἔργο τῆς πλάνης τοῦ δευτέρου θηρίου, τοῦ ψευδοπροφήτου, δέν θά ξεχωρίζη τούς ἀνθρώπους. Ἐναντίον ὅλων θά στρέφεται. Οἱ ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφῆται ἔχουν πάντα σκοπό νά πλανήσουν ὅλους καί   «ε ἰ   δ υ ν α τ ό ν   τ ο ύ ς   ἐ κ λ ε κ τ ο ύ ς»,   (Ματθ. ΚΔ’ 24). Δέν θά μπορέση ὅμως ὁ Ἄνομος νά κερδίση τίς ψυχές τῶν ἐκλεκτῶν. «Πλανᾷ τούς ἐπί τῇ γῇ τήν δηινεκῆ κατοίκησιν τῆς καρδίας ἔχοντας. Τούς γάρ ἐν οὐρανῷ κεκτημένους τό πολίτευμα οὐκ ἀπατᾶ ἡ αἴσθησις, ἠσφαλισμένους ἀκριβῶς τῇ προαναφωνήσει τῆς αὐτοῦ ἐλεύσεως», λέγει ὁ Ἀνδρέας. Τό ὁποῖον σημαίνει:

   Θά πλανᾶ καί θά παίρνη κοντά του ὁ ψευδοπροφήτης ἐκείνους, τῶν ὁποίων οἱ καρδιές θά εἶναι προσκολλημένες στά φθαρτά καί στά γήϊνα. Ἐκείνους ὅμως, πού θά ἔχουν θεμελιωμένη τήν πίστι στό πολίτευμα τῶν Οὐρανῶν, στήν αἰώνια ζωή, γιά τήν ὁποία καί ἐργάζονται, δέ θά μπορεῖ νά τούς παραπλανήση ἡ ἐξωτερική αἴσθησις, τό σατανικό πυροτέχνημα τῆς πλάνης τοῦ διαβόλου. Ἐκεῖνοι θά νοιώθουν ἀσφαλισμένοι, διότι θά ἔχουν βάλει βαθειά στήν καρδιά τους, τήν ἀδιάψευστή πρόρρησι, τήν προαναγγελία τοῦ Χριστοῦ γιά τήν Δευτέρα Του Ἔλευσι.

   Ὁ ψευδοπροφήτης πάντως, θά ἐργασθῆ μέ τά   «τ έ ρ α τ α   κ α ί   τ ά   σ η μ ε ῖ α»   του. Μέ τήν ψευδῆ θαυματουργία θά ἐπιδιώξη νά πετύχη τήν θεοποίησι τοῦ πρώτου θηρίου, «ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ». Θά προσπαθήση ὁ ψευδοπροφήτης νά ἐπιβάλη ἔντεχνα τήν προσκύνησι τοῦ Ἀντιχρίστου.

   Ἕνα ἐντυπωσιακό σημάδι, πού θά δείξη ὁ ψευδοπροφήτης, γιά νά πείση καί νά πλανήση τούς ἀπίστους στό νά λατρεύσουν τό εἴδωλο τοῦ Ἀντιχρίστου, θά εἶναι καί ἡ φαινομενική ζωοποίησις τῆς εἰκόνος τοῦ θηρίου – Ἀντιχρίστου.

   Καί ὅπως ὑπογραμμίζεται στήν Ἀποκάλυψι ὁ ψευδοπροφήτης θά ζωντανέψη τό νεκρό εἴδωλο, τό ἄγαλμα τοῦ Ἀντιχρίστου. Καί γιά ὅσους δέν θά τό προσκυνήσουν θά ἐπικρέμαται ἡ ἀπειλή τῆς ἐξοντώσεως:

   «Καί ἐδόθη αὐτῷ πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καί λαλήση ἡ εἰκών τοῦ θηρίου καί ποιήση, ὅσοι ἐάν μή προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι» (Ἀποκ. ΙΓ’ 15).

   Καί παραχωρήθηκε, λέγει, στόν ψευδοπροφήτη ἄδεια, ἐξουσία, νά δώση ζωή στό εἴδωλο τοῦ θηρίου, ὥστε νά μπορῆ αὐτό καί νά μιλήση. Τοῦ ἐπετράπη ἀκόμη νά ἐνεργήση μέ τρόπο τρομακτικό καί φονικό, ὥστε νά ἐξοντωθοῦν, ὅσοι θά ἔφερναν ἀντίρρησι καί ἄρνησι νά προσκυνήσουν τήν εἰκόνα τοῦ θηρίου.

   Τί θαῦμα θά εἶναι αὐτό, πού θά κάνη ὁ ψευδοπροφήτης; Φαίνεται, ὅτι θά πρόκειται περί ἀπάτης, περί πλαστοῦ θαύματος. Τό θαῦμα τῆς ζωοποιήσεως τῆς εἰκόνος τοῦ θηρίου θά ἐπιτευχθῆ μέ τήν δύναμι τῶν πονηρῶν πνευμάτων, πού θά ἔχουν κρυφθῆ, ἴσως, μέσα στό ἄγαλμα τοῦ Ἀντιχρίστου καί πού θά λαλοῦν.

   Κατά τούς Ρωμαϊκούς χρόνους οἱ μάγοι εἰδωλολάτρες, οἱ ἱερεῖς τῶν εἰδώλων, ὅπως ὁ Ἀπολλώνιος ὁ Τυανεύς, ἔκαναν θαυμαστά σημεῖα μέ τήν βοήθεια τοῦ σατανᾶ καί ἔτσι συγκρατοῦσαν στήν πλάνη τῶν εἰδώλων τόν λαό. Γι’ αὐτό ὁ ἑρμηνευτής Ἀνδρέας γράφει:

   «Ἱστόρηται πολλάκις γοητείας λαλῆσαι δι’ εἰκόνων καί ξοάνων… διά τε Ἀπολλωνίου, διά τε ἑτέρων, δαίμονας οἶμαι δέ, καί διά νεκρῶν σωμάτων».

   Δηλαδή: Εἶναι ἱστορικά ἐξακριβωμένα, ὅτι πολλές φορές μέ γοητεῖες, μέ σατανικές μαγεῖες ἐλάλησαν εἰκόνες καί ἀγάλματα… διά τοῦ Ἀπολλωνίου καί δι’ ἄλλων ὀργάνων, νομίζω δέ καί διά νεκρῶν σωμάτων. Νομίζω, ὅτι ἦταν δαίμονες.

   Ἀπό τούς βίους τῶν Ἁγίων βλέπομε, ὅτι πολλάκις ὁ σατανᾶς μιλοῦσε, διαμαρτυρόταν καί κραύγαζε κρυμμένος στά εἴδωλα, ὅταν τόν ξεσκέπαζε ἡ πίστις τῶν πιστῶν τοῦ Χριστοῦ στρατιωτῶν καί μέ τήν θερμή προσευχή τόν ἀνάγκαζε νά ἐγκαταλείψη τήν στέγη του ὁ δαίμων.

   Πρέπει ἀκόμη νά τονίσωμε, ὅπως μᾶς λέγει ξεκάθαρα καί ὁ Εὐαγγελιστής, ὅτι ὁ ψευδοπροφήτης δέν σταματάει μόνο στή πλάνη ἀλλά προχωράει καί στόν ἐξαναγκασμό μέ ἐπικρεμάμενη τήν ἀπειλή τοῦ θανάτου. Ἀπειλοῦνται μέ θάνατο ἐκεῖνοι, πού δέν θά προσκυνήσουν τήν εἰκόνα τοῦ θηρίου. Ἡ πλάνη καί ἡ βία, λοιπόν, θά εἶναι τά ὅπλα τοῦ ψευδοπροφήτου.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

†Ἀρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Βασιλόπουλος

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἀρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ (Πῶς, πότε καί γιατί θά ἔρθη)», ἔκδοσις10η, «Ὀρθοδόξου Τύπου» σέλ.176.

Related Posts

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΚΕ' Τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ.           Ἀδελφοί, ἐάν κάποτε συμβῇ νά μᾶς εἰρωνευθοῦν οἱ ἄνθρωποι δι' ἕν ἀγαθόν ἔργον, τό ὁποῖον ἐπετελέσαμεν, δέν πρέπει νά ἐντραπῶμεν διά τήν ἄδικον αὐτήν εἰρωνείαν καί σπεύσωμεν νά κάμωμεν ἐκεῖνα, πού δέν πρέπει, διά νά...

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

          Σύντομο κήρυγμα ἐπί τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (Ματθ. 10, 32 – 33, 37 - 38, 19, 27 - 30), ἀπό τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου: «ΚΥΡΙΑΚΗ». (σελ. 61). «Ὅστις δ' ἄν ἀρνήσηται με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτόν...

Λόγος περί τῆς προσκυνήσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, Ἁγίου πατρός ἡμῶν Μεθοδίου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως

Λόγος περί τῆς προσκυνήσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, Ἁγίου πατρός ἡμῶν Μεθοδίου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως

          «Εἴ τις, βασιλεῦ, δέν προσκυνεῖ τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, καί τήν πανάχραντον αὐτοῦ Μητέρα, καί πάντας τούς Ἁγίους ἐν εἰκόνι περιγραπτούς, ἔστω τοῦ αἰωνίου ἀναθέματος καί τοῦ ἀσβέστου πυρός τῆς γεέννης ὑπόδικος».           ΠΗΓΗ: ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ,...