M

Close

Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ «ΑΠΟΚΑΛΥΨΙ» ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ: «ΤΟ ΕΚ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΘΗΡΙΟΝ (6)

Ἀρχιμανδρίτη π. Χαράλαμπου Δ. Βασιλόπουλου

Τά ψευτοθαύματα τοῦ Ἀντιχρίστου καί ἡ αὐτοθεοποίησίς του.

  Ἕνα ἀπό τά μεγάλα ὅπλα, πού θά χρησιμοποιήση ὁ Ἀντίχριστος γιά νά πλανήση τούς ἀνθρώπους, θά εἶναι τά ψευτοθαύματά του. Θά κάνη ὁ Ἀντίχριστος περίεργα, θαυμαστά ἔργα. Θά κάνη σημεῖα καί τέρατα. Καί ὅπως λέγει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «ἔργα μεγάλα ἐργάσεται καί σημεῖα ἐπιδείξεται θαυμαστά».

Μιλώντας ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γιά τήν παρουσία, γιά τόν ἐρχομό τοῦ Ἀντιχρίστου τονίζει, ὅτι ἡ ἐμφάνισίς του θά γίνεται τότε μέ σημεῖα καί τέρατα ψευδῆ καί διαβολικά, τά ὁποῖα θά ἐνεργῆ ὁ διάβολος ὁ ὁποῖος, ὅπως προείπαμε, θά χρησιμοποιῆ τόν Ἀντίχριστο σάν διακεκριμένο ἀπεσταλμένο του. Ὅλα αὐτά τά συμβαίνοντα θά εἶναι   «κ α τ’   ἐ ν έ ρ γ ε ι α ν   τ ο ῦ   σ α τ α ν ᾶ   ἐ ν   π ά σ ῃ   δ υ ν ά μ ε ι   κ α ί   σ η μ ε ί ο ι ς   κ α ί   τ έ ρ α σ ι   ψ ε ύ δ ο υ ς»   (Β’ Θεσ. β 9).

Τί θά εἶναι, λοιπόν, αὐτά πού θά κάνη ὁ Ἀντίχριστος; Θά παριστάνη μπροστά στά μάτια τῶν ἀνθρώπων, ὅτι θά θεραπεύη, θά καθαρίζη λεπρούς, ὅτι θά σηκώνη τάχα παραλύτους, ὅτι θά διώχνη δαίμονες. Θά παραστήση στά μάτια τῶν ἀνθρώπων, ὅτι θά μετακινῆ βουνά, ὅτι θά περπατήση στή θάλασσα χωρίς νά βραχοῦν τά πόδια του, ὅτι θά κατεβάση φωτιά ἀπό τόν οὐρανόν, ὅτι θά κάνη τό φῶς τῆς μέρας σκοτάδι καί τό σκοτάδι τῆς νύχτας φῶς, ὅτι θά μετακινήση τόν ἥλιο πρός τήν κατεύθυνσι ποῦ θά θελήση. Καί, μέ λίγα λόγια, ὅπως λέει ὁ Ἱππόλυτος: «Πάντα τά στοιχεῖα τῆς γῆς καί τῆς θαλάσσης ἐν δυνάμει τῆς φαντασίας αὐτοῦ ἐνώπιον τῶν θεωρούντων ἀναδείξει ὑπήκοα».

Καί ὅλα αὐτά τά ψευτοθαύματά του, πού δέν θά κρατοῦν πολύ, κι’ οὔτε θά εἶναι ἀληθινά, παρά ἀπάτη στά μάτια τῶν ἀνθρώπων μέ τήν διαβολική ἐνέργεια τοῦ σατανᾶ, θά τά κάνη ὁ Ἀντίχριστος γιά νά πλανήση τούς ἀνθρώπους, νά τούς ἀπομακρύνη ἀπό τήν Ἀλήθεια. Θά δείχνη αἴφνης μιά σκιά, ἕνα φανταστικό σύννεφο νά κυλάη καί θά ἔχη ἴσως αὐτό μορφή βουνοῦ. Στή σύγχυσι καί στήν ταραχή δέν θά καταλάβουν οἱ ἄνθρωποι τήν ἀλήθεια. Θά παγιδεύωνται στά τερατώδη σημεῖα. Θά ξεχνοῦν ἐκεῖνοι, πού θά ξεμακραίνουν ἀπό τόν δρόμο τοῦ Θεοῦ, ὅτι ὁ σατανᾶς μπορεῖ ὄχι μονάχα σέ μορφή ἀνθρώπου νά παρουσιάζεται, μά καί σέ μορφή ἀγγέλου ἀκόμα. Θά εἶναι δύσκολο, λοιπόν, νά δείχνη ὁ Ἀντίχριστος, ὅτι θά θαυματουργῆ μέ ὅλη αὐτήν τήν σκοτεινή χορεία τῶν δαιμόνων; Ὄχι! βέβαια. Μιά ὅμως εἶναι ἡ ἀλήθεια, ὅτι πάντα τά γενόμενα ἀπό αὐτόν θά εἶναι ψέμα, παγίδα, ἀπάτη, δόλωμα φρικτό, γιά νά παγιδευτοῦν ψυχές στήν ἀπώλεια.

Ὅλα αὐτά τά «τέρατα καί σημεῖα» τοῦ Ἀντιχρίστου θά εἶναι μιά ὑπέρ προσπάθειά του νά πλανηθοῦν, ὄχι μονάχα οἱ ἄμυαλοι, οἱ ἄπιστοι ἤ ὀλιγόπιστοι, παρά κι’ αὐτοί οἱ ἐκλεκτοί ἀκόμα. (Ματθ. ΚΔ. 24).

Σκοπός τοῦ Ἄνομου καί Πλάνου θά εἶναι νά σκοτισθῆ τό μυαλό τῶν ἀνθρώπων, νά πέση ἡ σύγχυσις στίς καρδιές τους, νά μπῆ ἀπό τά ψευτοθαύματά του φόβος στό εἶναι τους. Τότε «ἐκφοβεῖ τά σύμπαντα ἐν ψευδέσι σημείοις μαγικοῖς» λέγει ὁ Ἅγιος Εφραίμ ὁ Σύρος.

Κι’ ἄλλα ἐξωφρενικά καί τερατώδη θά συμβοῦν μέ τόν Ἀντίχριστο ὥστε νά πλανηθοῦν οἱ ἄνθρωποι. Κι’ αὐτά μᾶς τά περιγράφει ὁ Ἱππόλυτος.

Θά παρουσιάση, λέγει, τούς δαίμονες σάν φωτεινούς ἀγγέλους. Θά δείξη τόν ἑαυτό του, ὅτι τάχα ἀναλαμβάνεται στόν οὐρανό κάτω ἀπό ἤχους μέ σάλπιγγες, καί κραυγή ἰσχυρή. Θά δείχνη, ὅτι θά τόν ὑμνοῦν τότε «ἀδιηγήτοις ὕμνοις» καί θά λάμπη σάν τό φῶς, αὐτός ὁ σίγουρος κληρονόμος τοῦ σκότους! Θά δείχνη, ὅτι θά κατεβαίνη στή γῆ μέ δόξα. Ἄλλοτε πάλι θά διατάξη σάν ἀγγέλους τούς δαίμονές του νά κάνουν τά θελήματά του, μέ πολύ φόβο καί τρόμο καί θά τούς ἀποστέλλη στά πέρατα τοῦ κόσμου γιά κήρυγμα. Κάτι τέτοιο, σημειώνομε, διδάσκει καί ὁ Χιλιασμός γιά τόν ψευτομεσσία του. Πόσο εὔκολα ἀλήθεια, ἀναγνωρίζονται σήμερα οἱ πρόδρομοι αὐτοί τοῦ Ἀντιχρίστου, οἱ Ἰεχωβάδες!

Μέ ὅλα αὐτά τά τερατώδη καί περίεργα θά ἐπιδειχθῆ ὁ Ἀντίχριστος. Θά ἐπιδείξη τή δύναμί του. Καί θά εἶναι ὅλα ἐντυπωσιακά καί παγίδα τρομακτική, παγίδα ψυχοκτόνα, γιά ὅσους δέν θά στηρίζωνται στή πίστι, στήν ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ καί τῶν λόγων τοῦ Εὐαγγελίου. Αὐτούς θά τούς ἐξαπατήση ὁ διάβολος, θά τούς ρίξη στήν ἀποστασία καί θά χωρισθοῦν παντελῶς ἀπό τόν Θεόν. Θά εἶναι αὐτοί οἱ ἔχοντες «σαθράν καί ἀστήρικτον τήν βάσιν τῆς διανοίας», ὅπως λέγει ὁ Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός.

Ὅλα τά σημεῖα καί τά τέρατα, πού θά δείξη ὁ Ἀντίχριστος, θά εἶναι, ὅπως προαναφέραμε, ἔργο τοῦ διαβόλου, τοῦ σατανᾶ. Δέν θά εἶναι ἀληθινά θαύματα, ὅπως τοῦ Χριστοῦ καί τῶν Ἁγίων, ἀλλά ψεύτικα. «Οὐκ ἐν ἀληθείᾳ ἀλλ’ ἐν φαντασίᾳ» λέγει ὁ Μέγας Ἀθανάσιος. Παρόμοια ἔργα πλάνης, σάν αὐτά τοῦ Ἀντιχρίστου κάνουν σήμερα ὄργανα τοῦ διαβόλου στήν μαγεία καί στόν πνευματισμό. Ἐκεῖ πολλοί πλανῶνται οἰκτρά, μέ ψευτοθαύματα, πού γίνονται μέ τήν σατανική ἐπενέργεια. Παγιδεύονται πολλοί σ’ αὐτά τά τεχνάσματα τοῦ διαβόλου, πού κάνουν οἱ πρόδρομοι τοῦ Ἀντιχρίστου, μάγοι, πνευματισταί καί μέντιουμ.

Ἡ αὐτοθεοποίησις τοῦ Ἀντιχρίστου.

Ὅλα τά μαγικά ἔργα τοῦ Ἀντιχρίστου, ὅλος ὁ δόλος, ἡ πονηρία καί ἡ ὑποκρισία του, ὅλες οἱ σατανικά σχεδιασμένες ὁμοιότητες μέ τόν Χριστό, καθώς καί ἡ ἐσπευσμένη ἀνοικοδόμησις τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντος, πού θά πραγματοποιηθῆ ἀπό αὐτόν, σ’ ἕνα καί μόνο κορυφαῖο σκοπό ἀποβλέπουν: στό νά λατρευθῆ ἀπό τούς ἀνθρώπους σάν Θεός!

Γιά νά πετύχη αὐτό, ὁ μιαρός πλάνος, θά ἐπιδιώξη κατά πρῶτον λόγον νά μοιάζη, νά ἐξισώνεται τάχα σ’ ὅλα μέ τόν Χριστό, γιά νά νομισθῆ, ἀπό τούς ἂπιστους καί ὀλιγόπιστους, ὅτι εἶναι ὁ Χριστός.

Σέ ὅλα θά θελήση νά μοιάση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ ὁ Ἀντίχριστος, γράφει ὁ μάρτυς Ἱππόλυτος:

«Κατά πάντα γάρ ἐξομοιοῦσθαι βούλεται ὁ πλάνος τῷ Υἱῷ τοῦ Θεοῦ. Λέων ὁ Χριστός καί λέων ὁ Ἀντίχριστος. Βασιλεύς ὁ Χριστός τῶν οὐρανίων καί ἐπιγείων καί βασιλεύς γενήσεται ἐπί γῆς ὁ Ἀντίχριστος. Ἐδείχθη ὁ Σωτήρ ὡς ἀρνίον καί αὐτός φανήσεται ὡς ἀρνίον, λύκος ὤν ἔνδοθεν. Ἐμπερίτομος ὁ Σωτήρ γέγονε καί αὐτός ὁμοίως ἐν περιτομῇ γενήσεται. Ἀπέστειλεν ὁ Χριστός τούς Ἀποστόλους εἰς πάντα τά ἔθνη καί αὐτός ὁμοίως πέμψει ψευδαποστόλους. Συνήγαγε τά ἐσκορπισμένα πρόβατα ὁ Χριστός καί αὐτός ὁμοίως συνάξει τόν ἐσκορπισμένον λαόν τῶν Ἑβραίων». (Ἱππολ. 6, 283).

Ἀπό τήν Γαλιλαία ἐξῆλθε ὁ Χριστός; Ἀπό ἐκεῖ θά παρουσιαστῆ καί ὁ Ἀντίχριστος, λέγει ὁ Μέγας Ἀθανάσιος. Ἀπό ἑβραίους γεννήθηκε ὁ Χριστός; Ἀπό Ἰουδαίους θά γεννηθῆ καί ὁ Ἀντίχριστος. Ἀνέδειξε ὁ Κύριος τό Τίμιο καί Ἅγιο Σῶμα Του Ναό καί τό ἀνέστησε σέ τρεῖς ἡμέρες. Αὐτό ἐννοοῦσε ὅταν ἔλεγε ὅτι: «μπορῶ νά γκρεμίσω τόν Ναό τοῦ Σολομῶντος καί σέ τρεῖς μέρες νά τόν ξανακτίσω». Καί ὁ Ἀντίχριστος γιά νά τοῦ μοιάση τί θά κάνη; «Καί αὐτός ἀναστήσει τόν ἐν Ἱεροσολύμοις λίθινον ναόν», λέγει ὁ Ἱππόλυτος. Ναί! αὐτός θ’ ἀνοικοδομήση ταχύτατα τόν Ναόν τοῦ Σολομῶντος.

Ἐπιδίωξις τοῦ Ἀντιχρίστου, μέ ὅλα του τά τεχνάσματα, εἶναι:   «ἀ π ο δ ε ι κ ν ύ ν τ α   ἑ α υ τ ό ν   ὅ τ ι   ἐ σ τ ι   Θ ε ό ς»   (Β’ Θεσ. β. 4), ὅπως λέγει ὁ Ἀπ. Παῦλος. Θά ἐπιχειρήση ν’ ἀποδείξη ὅτι εἶναι ὁ Μεσσίας, πού ἔρχεται μέ σάρκα, σάν ἄνθρωπος, γιά νά τούς σώση!

Κι’ αὐτό φέρνει στό νοῦ μας τόν προφητικό λόγο τοῦ Κυρίου, πού τονίζει:   «ἐ ά ν   ἄ λ λ ο ς   ἔ λ θ η   ἐ ν   τ ῷ   ὀ ν ό μ α τ ι   τ ῷ   ι δ ί ῳ,   ἐ κ ε ῖ ν ο ν   λ ή ψ ε σ θ ε»   (Ἰωάν. Ε’ 43).

Αὐτός, λοιπόν, πού θά ἔλθη μέ τό ψεύτικο προσωπεῖο, σάν Χριστός, ὁ Ἀντίχριστος θά εἶναι. Αὐτός ὑπονοεῖται, λέγει ὁ Ἱερός Χρυσόστομος: «τόν Ἀντίχριστον ἐνταῦθα αἰνίττεται» (P.G. 59, 235).

Ὁ Ἀντίχριστος γεμᾶτος ἀλαζονεία ἑωσφορική καί κομπασμό ἀσυγκράτητο θά ἐπιδοθῆ στήν ἐπίδειξι τῶν ἔργων του τῶν φανταστικῶν. Θά λέγη, ὅτι αὐτός εἶναι ὁ ἐπί πάντων Θεός!

Θά παριστάνη ὁ Ἄνομος αὐτός, μέ κάθε ἀναίδεια, καί παρανομία ὅτι θά εἶναι ὁ Χριστός.

Μά τό κακό αὐτό τοῦ ἑωσφορικοῦ ἐγωϊσμοῦ, τῆς ἀναίδειας, τῆς παρανομίας καί τῆς δυσεβείας τοῦ Ἀντιχρίστου κάποτε θά κορυφωθῆ. Τό κορύφωμα τῆς αὐτοθεοποιήσεως τοῦ Ἀντιχρίστου, θά εἶναι, ὅταν θά μπῆ στό Ναό, πού ὅπως σημειώσαμε, θά κτίση προηγουμένως κι’ ἐκεῖ θά παριστάνη τόν Θεόν!

Πρέπει νά τονίσωμε ἐδῶ, ὅτι ἡ Σκηνή τοῦ Μαρτυρίου καί ὁ Ναός, πού ἔκτισε στά Ἱεροσόλυμα ὁ σοφός Σολομῶν, ἦταν παλαιά τό κέντρο τῆς λατρείας τοῦ Θεοῦ.

  Μετά τήν ἔλευσι τοῦ Κυρίου ὅμως, τήν Σταυρική θυσία καί τήν Ἀνάστασί του καταργήθηκε ὁ Ναός αὐτός σάν κέντρο λατρείας τοῦ Θεοῦ καί τῆς κατά Θεόν ζωῆς.

Κέντρο μέ τήν μοναδική Του θυσία ἔγινε πλέον ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός.

Ἐπιστροφή, λοιπόν, στό παλαιό Ναό τῶν Ἱεροσολύμων σημαίνει ἄρνησι στό Χριστό κι’ ἀποστροφή στό πρόσωπο καί στή Θυσία τοῦ Σωτῆρος. Ἀσέβεια καί ἀπιστία σημαίνει ἡ μέ τόν τρόπο αὐτόν ἄρνησις στόν Υἱό τοῦ Θεοῦ. Καί γι’ αὐτό ὁ Ναός αὐτός, ὅπως εἴδαμε, καταστράφηκε τό 70 μ.Χ.

Θά παραχωρήση ὅμως ὁ Θεός νά κτισθῆ ὁ Ναός αὐτός ἀπό τόν Ἀντίχριστο. Καί τότε θά πραγματοποιηθῆ ἡ προφητεία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου πού λέγει ὅτι αὐτός θά ἐγκατασταθῆ στό Ναό τοῦ Θεοῦ σάν ἄνομος θεός:

«…ὥ σ τ ε   α ὐ τ ό ν   ε ἰ ς   τ ό ν   ν α ό ν   τ ο ῦ   θ ε ο ῦ   ὡ ς   θ ε ό ν   κ α θ ί σ α ι,   ἀ π ο δ ε ι κ ν ύ ν τ α   ἑ α υ τ ό ν,   ὅ τ ι   ἐ σ τ ί   Θ ε ό ς»   (Β’ Θεσ. β 4).

Στά προφητικά αὐτά λόγια τοῦ Ἀποστόλου Παύλου παρατηρεῖ καί διασαφηνίζει τά ἑξῆς ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός:

  «Εἰς τόν ναόν δέ τοῦ Θεοῦ, οὐ τόν ἡμέτερον (ὄχι δηλαδή τόν Χριστιανικό), ἀλλά τόν παλαιόν, τόν Ἰουδαϊκόν» (P.G. 94, 1216).

  Θ’ ἁρπάξη ὁ Ἀντίχριστος, σάν ψεύτης καί ἀπατεώνας πού θά εἶναι, τόν Ναόν τοῦ Θεοῦ, πού δέν θά τοῦ ἀνήκη. Θά ἐγκαταστήση σ’ αὐτόν τόν θρόνο του καί θά καθίση πάνω σ’ αὐτόν, σάν ὁ Θεός τῶν πάντων.

Ἀπό τήν θέσι του αὐτή θά κυβερνάει ὁ Ἀντίχριστος τυραννικά τόν κόσμο καί πολλοί θά εἶναι οἱ προσκυνηταί του.

Καί τότε ἴσως θά λέγη, αὐτά πού γράφει ὁ Ἱππόλυτος:

«Γνῶτε, λαοί καί φυλαί καί ἔθνη, τήν ἐμήν μεγάλην ἐξουσίαν καί δύναμιν καί τήν ἰσχύν τῆς ἐμῆς βασιλείας. Τίς δυνάστης μέγας ὡς ἐγώ; Τίς Θεός μέγας πλήν ἐμοῦ; Τίς τῇ ἐμῇ ἐξουσίᾳ ἀντιστήσεται;» (Ἱππόλ. Τόμ. 6 σελ. 286).

Πρέπει τέλος πρίν κλείσωμε τό κεφάλαιο τοῦτο νά σημειώσωμε, ὅτι ἐπικρατεῖ σέ πολλούς ἡ γνώμη, ὅτι ὁ Ἀντίχριστος θά καθήση ἐπί τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ καί θά τήν πολεμάει σάν Δούρειος Ἵππος, ἀπό μέσα, ὅπως συμβαίνει στίς μέρες μας μ’ αἱρετικούς πατριάρχας, ἀρχιεπισκόπους, ἐπισκόπους καί κληρικούς. Θά ὁδηγῆ, ἄν ὁ Θεός ἐπιτρέψη κάτι τέτοιο, τό σκάφος τῆς Ἐκκλησίας σέ θύελλες, ὅπως συμβαίνει μέ κληρικούς πού ἔχουν γίνει ὄργανα τῆς Μασωνίας καί δουλεύουν γιά τόν Ἀντίχριστο. Ἀναφέρομε σάν παράδειγμα τόν ἀποβιώσαντα πατριάρχη Ἀθηναγόρα, πού ἤτανε Μασῶνος 33ου βαθμοῦ, ὄργανο συνεπῶς τῶν προδρόμων τοῦ Ἀντιχρίστου καί τόσο σάλο καί ἐπιζήμια αἱρετική δραστηριότητα ἀνέπτυξε σέ βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας, καθώς καί τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀμερικῆς Ἰάκωβο Κουκούση τόν ὁποῖον τίμησε (!) πρό ἐτῶν ἡ Ἑβραϊκή Ἀντιχριστιανική Ὀργάνωσις Μπινάϊ Μπερίθ κηρύσσοντάς τον «ἄνθρωπο τοῦ ἔτους». Εἶναι πιά γνωστή ἡ φιλοεβραϊκή του δραστηριότης καί ἡ φιλομασωνική στάσις του. Ἄλλαξε λέγεται γιά χάρι τῶν Ἑβραίων καί τούς ὕμνους τῆς Ἐκκλησίας ἀκόμη. Καί ἄς μή γίνεται λόγος γιά τόν ἀνθελληνισμό του.

Ἀρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Βασιλόπουλος

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἀρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ (Πῶς, πότε καί γιατί θά ἔρθη)», ἔκδοσις 10η, «Ὀρθοδόξου Τύπου» σέλ. 162 – 171.

Related Posts

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Γ’)

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Γ’)

ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΚΕ' Τοῦ Ἀββᾶ Μάρκου.            Ἐκεῖνος πού εἰλικρινῶς μετανοεῖ χλευάζεται ἀπό τούς ἀνόμους καί ἁμαρτωλούς· αὐτό ὅμως εἶναι καί ἀπόδειξις, ὅτι εὐχαριστεῖ τόν Θεόν.            Πηγή: ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ (ΤΟΜΟΣ Γ'). Ἑπιμελείᾳ Βίκτωρος Ματθαίου Καθηγουμένου...

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

Αὐτός, πού θέλει νά εὐαρεστῇ εἰς τόν Θεόν, οὐδόλως πρέπει νά λαμβάνῃ ὑπ’ ὄψιν του τούς ἐξευτελισμούς ἤ τάς τιμᾶς τῶν ἀνθρώπων (Β’)

ΕΥΕΡΓΕΝΤΙΝΟΣ ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΚΕ' Τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ.           Ἀδελφοί, ἐάν κάποτε συμβῇ νά μᾶς εἰρωνευθοῦν οἱ ἄνθρωποι δι' ἕν ἀγαθόν ἔργον, τό ὁποῖον ἐπετελέσαμεν, δέν πρέπει νά ἐντραπῶμεν διά τήν ἄδικον αὐτήν εἰρωνείαν καί σπεύσωμεν νά κάμωμεν ἐκεῖνα, πού δέν πρέπει, διά νά...

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

Ἀρνεῖσαι τό Χριστό;

          Σύντομο κήρυγμα ἐπί τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (Ματθ. 10, 32 – 33, 37 - 38, 19, 27 - 30), ἀπό τό βιβλίο τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου: «ΚΥΡΙΑΚΗ». (σελ. 61). «Ὅστις δ' ἄν ἀρνήσηται με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτόν...