
Α’. Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα παντοκράτορα, ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων.
Β’. Καὶ εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὸν μονογενῆ, τὸν ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννηθέντα πρὸ πάντων τῶν αἰώνων· φῶς ἐκ φωτός, Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ γεννηθέντα, οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιον τῷ Πατρί, δι’ οὗ τὰ πάντα ἐγένετο.
Γ’. Τὸν δι’ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα.
Δ’. Σταυρωθέντα τε ὑπὲρ ἡμῶν ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου, καὶ παθόντα, καὶ ταφέντα.
Ε’. Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ κατὰ τὰς γραφάς.
ϛ´. Καὶ ἀνελθόντα εἰς τοὺς οὐρανοὺς καὶ καθεζόμενον ἐκ δεξιών τοῦ Πατρός.
Ζ’. Καὶ πάλιν ἐρχόμενον μετὰ δόξης κρῖναι ζώντας καὶ νεκρούς· οὗ τῆς βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος.
Η’. Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, τὸ Κύριον, τό ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ Πατρὸς ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν Πατρὶ καὶ Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν.
Θ’. Εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.
Ι’. Ὁμολογῶ ἕν Βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.
ΙΑ’. Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν.
ΙΒ’. Καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος. Ἀμήν.

Οἱ κανόνες: Ζ’ τῆς Γ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καί Α’ τῆς ΣΤ’, ἀπαγορεύουν ὁποιαδήποτε ἀλλαγή τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, ἀλλά νά μένη αὐτό ἀκαινοτόμητο καί ἀπαρασάλευτο. (Σύμφωνα μέ τόν Ζ’ Κανόνα οἱ παραβάται ἄν εἶναι Ἐπίσκοποι ἤ Κληρικοί γίνονται ἀπόβλητοι τῆς Ἐπισκοπῆς καί τοῦ κλήρου, οἱ δέ Λαϊκοί ἀναθεματίζωνται, μέ τόν Α’ δέ Κανόνα ἀποβάλλονται ἀπό τόν κατάλογο τῶν Χριστιανῶν καί ἀποκόπτονται ὡς ἀλλότριοι καί μέλη σεσηπότα.)